fredag 2 april 2010

Presentation, på internetcommunityvis

Namn: Andrea
Tillstånd: Väntar på Godot.
Vad gör du: Förbereder mig inför en lång resa norrut.
Vem är din hjälte: Gudrun Schyman och hennes vidunderliga retorik.
Vad är du rädd för: Det gamla vanliga. Sjukdom och död och jordens undergång!
När du blir stor ska du bli: Akademiledamot, typ!
Vad gör dig gladast just nu: Min lillasyster M som alltid skickar sms där det står ”vgd”, vilket jag har lärt mig betyder ”vad gör du?”. Dagens ungdom!
Målning jag gillar:















Snygg eller trevlig: Snygg så klart. Trevlig kan gå och lägga sig.
Bästa låten: Stand inside your love av Smashing Pumpkins, sen jag var tretton.
Favoritförfattare: Djuna Barnes, Tove Jansson, Mare Kandre, Donna Tartt, Torgny Lindgren, Jeanette Winterson.
Du saknar: Att framkalla foton i mörkrummet som jag hade en gång i en lägenhet i Huvudsta.
Favoritregissör:














Du hatar: Politiskt tjafs, människor som uttalar sig utan sakkunskap.
Du älskar: Att bada i havet.
Plats: Just nu i en lägenhet strax söder om söder, snart i Norrbotten omringad av tre katter med stora öron som går i cirkel runt mig mässande ”We will make you one of us”.
Plats du undviker:
















Tillstånd: Blaserad på ett bekvämt sätt.
Vad tycker du om att äta?: Sparris, avocado, japansk soja. Allt på Lao Wai.
Vem ska du gifta dig med? Yossarian, min hjälte. (Moment 22)
Vad är ditt hjärta gjort av: Hjärtmuskulatur, blod, kärl, elastiska fibrer, purkinjefibrer, klaffar, bindväv, hjärtsäck. (Fast jag känner en med ett hjärta format som havet.)
Ett citat som kunde varit skrivet av dig: ”Follow your inner moonlight don't hide your madness”!! (Allen Ginsberg)
Teoretisk hjälte: Judith Butler – my one and only. (Är också löjligt svag för C.G. Jung)
Nya intressen: Spela dragspel, överluleåbondska.
Hemlig talang: Rabbla marsvinsraser.
Kass på: Skridskor…
Läser just nu: Döden i Venedig av Thomas Mann, The Heart is a Lonely Hunter av Carson McCullers
Bästa vän:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar